1. FIKRA YARIŞMASI

 

1. Fıkra Yarışmasının sonuçları;

1. PUSULA= Duygu2 8 oy

2. TEMEL ALMANYADA= Cemre 7 oy

3. TEMEL VE ELEKTRİK= Emel 6 oy

4. UNUTKANLIK= Sevim 3 oy

5. ÖĞRENCİNİN ZEKASI İŞTE= Genc 2 oy

6. TEMELİN EŞEĞİ= Karsiyakali 1 oy

7. KAYSERİLİNİN ÖLÜMÜ= Seker 1 oy

Toplam oy sayisi= 29 oy

 

 

 

TEMELİN EŞEĞİ

Temel ramazan ayı içerisinde çayını kurutuyormuş, birden hava bozmuş,
– “Allah’ım, ne olursun çayım kurumadan yağmurunu yağdurma daaa!” diye yakarmış.
Çay kurudu kuruyacak derken, akşamüzeri bir fırtına, bir yağmur, bir şimşek; ortalık cehenneme dönmüş. Temel sağa koşmuş, sola koşmuş nafile. Çay perişan olduğu gibi birde düşen yıldırım ile ağaca bağlı eşek telef olmuş.
Temel gökyüzüne doğru efkârlı, efkârlı bir sigara yakmış ve mırıldanmış;-“Ula eşşeğuda kurbana saymazsam şerefsuzum!

PUSULA

Temel, karısı Fadime ile dargındı. Ayrı odalarda yatıp, kalkıyor, konuşmak gerektiğinde de karşılıklı yazışarak anlaşmaya çalışıyorlardı. Bir akşam Fadime yatmak üzereyken dolabın yanında bir pusula buldu. Üzerinde şöyle yazıyordu. – “Sabah beni beşte uyandıraysun !.. Temel. “Ertesi sabah sekizde uyanan Temel yanındaki masada şu pusulayı buldu. – “Temel, hadi kalk! Saat beşe celeyi !. “

ÖĞRENCİNİN ZEKASI İŞTE

Öğrenci sınıfa yeni gelmişti. İkinci günü öğretmenine sordu: ” öğretmenim, insana yapmadığı bir şey için ceza verir misiniz?”-“olurmu evladım?”,dedi öğretmen.” Yapmadınsa ceza da olmaz. Niye sordun bunu ?”Efendim dün verdiğiniz ödevi yapmamıştım da ceza verirsiniz sanıyordum..”

UNUTKANLIK

Bir bilim adamının deney raporlarından:
1. gün : Fare uzun süre labirentin içinde dolandı ama peyniri bulamadı. İçgüdüleri zayıf.
3. gün : Negatif. Sadece labirenti değil, odanın hemen her yerini aradı; tüm dolapları, çekmeceleri, kavanozları karıştırdı. Hatta bir tablonun arkasına ve ceplerime bile baktı. Bu fare tam bir salak.
7. gün : En ufak bir ilerleme yok. Artık arama isteğini bile kaybetti, telefonla köşedeki büfeden iki karışık tost, bir ayran istemiş. Zekadan böylesine yoksun oluşu deneylerimde yol almamı önluyor.
18. gün : Zamanla becerilerini geliştirmesi lazımdı,ama sıfır! Bursa’dan aradı, ‘kaygılanmamamı, peyniri bulacağını’ söyledi. Ona gittikçe peynirden uzaklastığını anlatmaya çalıştım, ama dinlemedi. Ciddi zeka problemi!
74. gün : Umutsuzluğa kapılıyorum; fare, henüz bir zeka belirtisi gösteremedi. En son Tibet’ten aradı, hayatın anlamı gibisinden birşey bulduğunu söyledi. Ama peyniri bulamamış ve artık umrunda da değilmiş. Aptal hayvan! Hayallerimden ve kariyerimden geriye küflü peynirler kaldı.
93. GÜN : LABİRENTİN İÇİNE KOYMAYI UNUTTUĞUM İÇİN FARENİN PEYNİRİ BULAMADIĞINI FARKETTİM.

TEMEL ALMANYADA

Temelle dursun almanyada itfayecelik yaparken bi çocuk yurdunda yangın çıkar ve 4 ekip yangın yerine
gider bu 4 ekibin birinde temelle dursun vardır.olay yerine giderler ve kara kara…düşünmeye
başlarlar derken dursunun aklına bir fikir gelir ve temele seslenir
– “ula temel ben yukari çikayrum sen aşağıda dur ben çatıdan uşakları sana atacağum”demiş ve yukari çıkmış dursun çocukları
teker teker atmaya başlamış bir arap bir beyaz atıyomuş temelde beyazları tutuyor arapları bırakıyomuş ve dursun aşağıya bi bakmış ne görsün arap çocuklar helak olmuş temel de o arada dursuna seslenmiş

– “ula dursun yanmişleri atma vakit kaybedeyruk”


KAYSERİLİNİN ÖLÜMÜ

Kayserili’nin eşi ölmüş, Gazeteye gitmiş..En ucuzundan standart bir ilan vermek istemiş. Önüne konan kağıda istediği ilanı yazmış:“Ayşe’yi kaybettim.Üzgünüm”İlan görevlisi ilanı görünce uyarmış,“İsterseniz 6 kelimeye kadar uzatabilirsiniz. Üç kelime daha hakkınız var”Kayserili “Aynı paraya mı?” demiş..Görevli “Evet aynı paraya” diyince Kayserili üç kelime daha eklemiş:

“Satılık Toyota var” ..

TEMEL VE ELEKTRİK

Temel of çekiyormuş, Dursun ne oldi Temel demiş. Of ula of, Fadimeden hiç elektrik alamayrum

– Evlenduğunden beri mi alamaysun yoksa yaşlanduğundan beri mi eletkrik alamaysun?

Evlenduğumden beri alamayrum Dursun.Oyy ula Temel nasi dayandun bunca yildu?

…- Kaçak elektrik kullaniyrumm daaa!





565 Yanıt to “1. FIKRA YARIŞMASI”

  1. Senin için ‘ yasak ‘ dediler.
    —Yasaklar çiğnenmek içindir, dedim.

    Senin için ‘ imkânsız ‘ dediler.
    …—Önemli olan imkânsızı başarmak, dedim.

    Senin için ‘ olmaz ‘ dediler.
    —Dünya da olmayacak şey yok, dedim.

    Senin için ’ zor ‘ dediler.
    —Kolay olsaydı değeri olmazdı, dedim.

    ‘ Onda bulduğun nedir ki ‘ dediler.
    —Herkeste arayıp bulamadığım, dedim.

    Senin için ‘ o ne ‘ dediler.
    —Hayattaki gülen yüzüm, dedim.

    ‘ Ona öyle nasıl bağlandın ‘ dediler.
    —Ben değil o ”bağladı” dedim.

    ‘ Oda senin gibi sevdi mi ‘ dediler.
    İşte cevap veremediğim tek şey buydu.

    ‘ Eğer bunu bilmiyorsan vazgeç ‘ dediler.
    —Vazgeçecek olsaydım sevmezdim, dedim.

  2. karşıyakalı Says:

    canlarım hayırlı sabahlar.

  3. karşıyakalı Says:

    günaydın meralim.çok teşekkürler klip için vede güzel şiirin için.ellerine sağlık canom.

  4. karşıyakalı Says:

    fıkra yarışmamız sonuçlanmış.duygum balım kara gözlüm birinci olmuş.tebrik ediyorum.ve katılan herkesi tebrik ediyorum.sağolun canlarım.

  5. karşıyakalı Says:

    sevoşum gözün aydın.eniştemiz gelmiş.öpüyorum cancağızım.

  6. karşıyakalı Says:

    Bazıları çok yükseklere çıkar zirvede yaşar, sonra birden bire inmeye başlar, tepelerden. Eğer yükseğe çıkarken etrafa kötü davrandıysa, yok ettiyse güzellikleri, inerken öyle hızla döner ki geri; parçası kalmaz elindekilerin. Kimisi yolunu şaşırır kısır döngü, durmadan çıkmaz sokağa takılır kalır. Kimisi taşlı yolda yavaş, yavaş ilerler geçtiği yollara tohum bırakarak. Bu yolun keyfine doyum olmaz emek vardır her bir yanında.

    Keyifli yolculuklar her birinize. Sevgi ve ışık için de kalın.

  7. emel Says:

    DUYGUMMMMMMMMMMMMMMMM BALIMMMM BİRİCİK ÇIRAGIM TBR EDİYORUM SENİİİİİİ YARIŞMADA 1 Cİ OLMUŞUN GUZUM KİMİN ÇIRAGI BEEEEEEEEEEEE ZATEN İKİMİZDEN BİRİ BİRİNCİ OLMASAYDI SİTEYİ YIKARDIM BEN AMA YIRTTILAR 🙂
    Bİ DAKİ YARIŞMADADA BEN BİRİNCİ OLCAM SAKIN USTANIN ÖNÜNE GEÇMEEEEEEEEEE 🙂

  8. emel Says:

    sevim balım eşin sag salım gelmiş gözün aydın bacımmmmm

  9. ilknur Says:

    Ben geLdim Ama KmseciKler yoK gLiba 😦

  10. duyguu 2 Says:

    iyi pazarlar geçirmeniz dileğiyle selamlar sevgili sitem. çok hoşuma giderek yazdığım bi fıkraydı. 1. olmuş çok tşk ediyorum hepinize. emeği geçen tüm arkadaşlarımın da ellerine sağlık. meralim bende seninkine oy vermiştim. bende herkesi tebrik ediyorum. yarışmamızın devamını diliyorum. usta sözz bir daha geçmem seni. bende şimdi hastaneden geldim. dedemi salı günü ankaraya yatıracağız. hacettepeye. çok yoruldum. 😦 geçmiş olsun dilekleriniz için de ayrıyeten tşk ederim. akşama inşallah görüşmek üzere. hepinizi muckluyorum. kendinize iyi bakın. 🙂

  11. slm. sanirim kimsecikler yok

  12. duygum tekrar tebriklerr ve gecmis olsun canim. demek dedeni ankaraya götürüyonuz allah yardimciniz olsun kuzum.

Bir Cevap Yazın

